Son yıllarda Doğu Karadeniz Bölgesi’nde yaşanan Arap turist yoğunluğu, Arap medyasının ilgisini bölgeye yöneltmesine neden oldu. Karadeniz’in doğası, yağmuru, serin havası ve yaylalarını çok seven Arapların Doğu Karadeniz Bölgesi’ne gösterdiği ilgi Arap medyasına da konu oldu. Bu ilginin sonucu olarak Dubai’de yayınlanan ve Körfez Bölgesi’nde en çok okunan Arapça gazete olan Dar Al Khaleej gazetesi ve yine Dubai’de yayınlanan ve Körfez ülkelerinde en çok okunan İngilizce gazete olan Gulf News gazetesi, son sayılarında Doğu Karadeniz Bölgesi’nin tanıtımına yer verdi.
150 bin okur sayısına sahip büyük bir gazete olan Dar Al Khaleej gazetesi yetkileri, Doğu Karadeniz Bölgesi’ne yer verdikleri son sayılarından sonra okurlarından ve Türk yetkililerden çok olumlu tepkiler aldıklarını dile getirdiler.
Bu süreçler kolay gelişmedi,bölgemizin kalkına ajansı olan DOKA vasıtasıyla bölgede ciddi bir tanıtım politikası yürütüldü.Özellikle 2011, 2012 ve 2013 yıllarında Dubai, Riyad ve Cidde’de fuarlara katılım sağlandı ve bölgemizin tanıtımı yapıldı. Doğu Karadeniz’e Orta Doğu’dan gelen turist sayısı bu tanıtımlar sonucunda yüzde 40-50 oranında arttığı gözlenmektedir.Özellikle 2015 yılında Ordu-Giresun Havaalanının açılmasıyla BİRLİKTE Arap turizm akınına uğrayan Giresun ve Ordu bölgesine ilginin artarak devam edeceği gözlenmektedir.Bugün Arap medyasının bölgemizi tanıtıcı yayınlar yapması, yurt dışı tanıtımların bir sonucu olduğuna inanmaktayız.
Sonuçta turizm gibi olguların en önemli göstergesi,altyapının oluşturulması kadar yurtiçi ve yurtdışında bölgenin tanıtımının yapılması ve turizm organizasyonlarının sağlıklı ve tutarlı şekilde yapılmasıyla mümkündür.

Hasan ÇAKIRMELİOĞLU
Yön. Krl. Bşk.