Tirebolu Torul yolu projesi Osmanlı dönemine kadar uzanmakla birlikte devlet programına 1976 yılı ile girmiştir.
Dönemin Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk 1975 yılında bölgeye yaptığı ziyarette, Giresun Limanının rantabl çalışabilmesi için Tirebolu-Torul yolunun mutlak yapılması gerektiğini ifade etmiş ve bu doğrultuda çalışmalar yapılması talimatı vermiştir.
O günkü süreç ile başlayan çalışmalar 2000’li yılların başına kadar devam etmiş ancak engellemeler sonucu Tirebolu-Torul Yolu yüksek ölçekli bir yol ağına dönüştürülemediği gibi mevcut hali de yıllarca inşaat aşamasında tutulmak kaydıyla bölge dolayısıyla ülke çıkarları zarara uğratılmıştır. Tirebolu Torul yolu,Sarp’tan Samsun Canik bölgesine kadar Karadeniz’in iç bölgelere açılan en kısa (86 km.) ve eğimi en düşük geçiş güzergahıdır. Kuzey-güney bağlantısında İran ticareti adına da önemli bir güzergah olan Tirebolu bağlantısının güçlendirilmesi için gerekli proje ihalesi yapılmıştır. Yıllardır mücadele edilen yol ağı mevcut haliyle 1 saat 35 dakika sürmekte, yeni planlamalar ile ise 55 dakikaya kadar düşeceği ifade edilmektedir. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü, Karayolları 10.Bölge Müdürlüğü tarafından hazırlatılan etüt ve projede; 36 adet tünel ve 19 adet köprülü kavşak ve viyadük yer almaktadır.
En uzunu 2.905 km. olan tünellerin toplam uzunluğu 23 km. olacağı belirlenmiştir.19 adet köprü ve viyadükün bulunduğu projedeki sanat yapılarının toplam uzunluğu 1 km.941 mt. dir.
Petek Proje firması tarafından projelendirilen Tirebolu-Doğankent – Torul Bölünmüş Yol Projesinin toplam uzunluğu ise 73.78 kilometredir. Bu proje ile yolun %30’u tünel, köprü ve viyadük ile geçilmesi planlanmakta ve yol standartlarının uluslar arası yol ağında birinci sınıfa çekilmesi hedeflenmektedir.
Etüt ve proje çalışması Bakanlıkça gerçekleştirilen Tirebolu-Doğankent-Torul Bölünmüş Yol projesi sadece Giresun’umuzun değil, ülke ve bölgemizin ekonomik ve strateji gelişimi açısından büyük önem taşımaktadır. Bu açıdan proje ihalesi tamamlanan yolun yatırım ihalesinin bir an önce yapılarak uygulamaya geçmesi ülke ve bölge menfaatleri açısından zaruridir.

Hasan ÇAKIRMELİKOĞLU
Yönetim Kurulu Başkanı