Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu; “Ordu-Giresun Havaalanı 22 Mayıs 2015 tarihinde hizmete girmiş olup, yıllık 3 milyon yolcu taşıma kapasitesine sahiptir. Bu güzel yatırımın ilk on ayda 330 bin yolcuya hizmet vermesine rağmen uçuş sayıları, saatleri ve fiyatları bölgemizde mağduriyet yaratmaktadır.”dedi.
Ordu-Giresun Havaalanına yönelik yapılan uçuş sayılarının azlığına dikkat çeken GTSO Başkanı Çakırmelikoğlu sözlerini şöyle sürdürdü;
“İlk on aylık performansı ile Karadeniz Bölgesi’nin en verimli ikinci havaalanı olan Ordu-Giresun Havaalanı, teknik ve uçuş sayılarında yaşanan eksiklikler dolayısıyla bizlerin hedeflediği performansı gösterememiştir.
Bugün, Ordu-Giresun Havaalanı’ndan Ankara’ya Anadolu Jet firması ile günde bir uçuş gerçekleşirken, komşumuz Trabzon Havaalanı’ndan çeşitli firmalar ile 4 uçuş yaşanmaktadır.
Gurbetçinin yoğun olduğu İstanbul’a yönelik uçuş sayılarında ise Ordu-Giresun Havaalanı mağduriyeti daha nettir. Trabzon Havaalanı’ndan İstanbul’a günlük toplam 22 uçuş bulunmakla birlikte, Ordu-Giresun Havaalanı’ndan ise 5 uçuş vardır.Trabzon Havaalanı’ndan sadece Atatürk Havaalanı’na Türk Hava Yolları’nın 6, Onurair’in  3 ve Atlas Global’in 2 uçuşu bulunmaktadır. Ordu-Giresun Havaalanı’ndan ise Atatürk Havaalanı’na sadece Türk Hava Yolları bir uçuş gerçekleştirmektedir.1 milyonu aşkın Ordu ve Giresunlu hemşerimizin yaşadığı İstanbul’un Avrupa yakasına günlük bir uçuşun olması ve uçuşların yüzde yüzlere varan doluluğu ister istemez bilet fiyatlarına da yansımıştır.
Trabzon Havaalanından İstanbul Atatürk Havaalanı’na giden bir yolcu ortalama 150-180 TL aralığında ücret öderken, Ordu-Giresun Havaalanı’ndan uçması halinde ise bu rakam 300-350 TL aralığında seyretmektedir. Bu rakamlar bizlere Ordu-Giresun Havaalanı’nın yolcu başı en pahalı havaalanı olma özelliğini sağlamıştır. Diğer yandan Ankara Esenboğa’ya ise Ordu-Giresun Havaalanı’ndan günlük bir uçuş yaşanırken, Trabzon Havaalanı’ndan ise en az 4 uçuş vardır.
Dolayısıyla; Giresun Ticaret ve Sanayi Odası olarak bu açıklamadaki sorgulamamız, komşumuz Trabzon Havaalanı’ndan neden bu kadar fazla uçuş yaşandığı değildir. Aksine Ordu-Giresun Havaalanı uçuş sefer sayılarının yetersiz ve bölge insanının seyahat özgürlüğünün kısıtlanmasını somut olarak göstermektir.