Üniversitelerimiz ve akademisyenlerimiz ile “kurumsal inovasyon sistemlerini” oluşturmayı hedefleyen ihracatçı firmalarımız eşleştirilmiş ve kapsamlı, odaklı, uygulamaya dönük ve bilimsel bir çalışma ile son derece değerli kazanımlar elde edilmiştir.
Bu amaçla, programın 2. döneminden itibaren sene içerisinde programa katılım için farklı dönemlerde gelen talepleri ve başvuruları cevaplamakta gecikmemek amacıyla, program başvurularının sene içerisinde 4 ayn dönemde (Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim ayı) alınmasına karar verilmiştir. Ayrıca 2018 yılı Nisan ayında başlaması planlanan dördüncü dönemden itibaren, programa katılım göstermek isteyen ve “inovasyon yönetimi” konusunda deneyime / uzmanlığa sahip, üniversiteler dışından uzmanların da programa mentor olarak katılımları mümkün olacaktır.
Bu itibarla katılım koşullan ve programın yürütülmesi İle ilgili tüm detaylan ekte belirtilen “İnoSuit – İnovasyon Odaklı Mentorluk Programı” çalışmamızın, 2018 yılı Nisan ayında başlayacak olan dördüncü döneminin üyelerinize duyurulması hususunu değerlendirmelerinize sunarım.
Üniversite-sanayi işbirliğine dayanmakta olan “İnoSuit – İnovasyon Odaklı Mentorluk Programı” kapsamında, İhracatçı Birlikleri üyesi şirketlerde inovasyon yönetimi yetkinliğinin sürdürülebilir şekilde arttırılması, inovasyon yönetimi altyapısının oluşturulması, güçlendirilmesi, her bir kurumun kendi hedeflerine, yapısına ve ihtiyaçlarına uygun kurumsal İnovasyon sistemlerinin tasarlanması ve hayata geçirilmesi amaçlanmaktadır.
Programın Hedefleri
Program süresi olan 12 aylık süreçte, program kapsamında seçilecek İhracatçı Birlikleri Üyesi firmalarda;
  1. İnovasyon sürecini sistematik, bütünsel ve odaklı bir yaklaşımla ele alan “Kurumsal İnovasyon Sistemimin oluşturulması,
  2. İnovasyon süreçlerini ve sonuçlarım besleyecek stratejik, organizasyonel, kültürel altyapının ve bilgi altyapısının oluşturulması,
  3. Ürünlerde, süreçlerde, organizayonel yapılanmalarda veya pazarlama faaliyetlerinde inovasyon projelerinin hayata geçirilmesi,
  4. İnovasyon çalışmalarının ve yatırımlarının etkinliğinin, rekabetçilik üzerine sürdürülebilir etkisinin, sistemli işleyişinin ve takip edilebilirliğinin sağlanması,
  5. İnovasyon yönetimi yetkinliğinin sürdürülebilir şekilde arttırılmasının, bunun sonucunda da ihracat performansının yükseltilmesinin sağlanması,
  6. inovasyon yönetimi konusunda ülkemizdeki üniversiteler ve özel sektör arasında işbirliğinin arttırılması,
  7. İnovasyon yönetimi konusunda, ülkemiz üniversitelerindeki bilimsel bilgi, araştırma ve uygulama tecrübesinin arttırılmasıdır.
Çalışma Sonunda Her Bir Firmada Ulaşılması Hedeflenen Çıktılar:
  1. Şirketin inovasyon kapasitesinin değerlendirilmesi
  2. Gelişim alanlarına göre, kuruma özgü bir inovasyon sisteminin tasarlanması,
  3. Kurumsal inovasyon projesinin iç ve dış iletişim planının ve içeriğinin oluşturulması, bu planın uygulanması,
  4. Şirketin inovasyon organizasyonunun belirlenmesi,
  5. Şirketin inovasyon yönetimi yönergesinin hazırlanması ve süreçlerin tarif edilmesi,
  6. Şirketin teknoloji yol haritasının ve gelecek dönem ihtiyaçlarının belirlenmesi,
  7. Şirketin inovasyon stratejilerinin belirlenmesi,
  8. Tüm şirket çalışanlarının katkıda bulunacağı fikir ve öneri havuzunun oluşturulması,
  9. Şirketin mevcut ve gelecek dönem ihtiyaçları baz alınarak, inovasyon proje portföyünün oluşturulması ve önceliklendirilmesi,
  10. Önceliklendirilmiş inovasyon projeleri için takımların oluşturulması,
  11. inovasyon projelerinin yönetimi; problem tanımlama – araştırma – analiz – karar verme – test uygulama – nihai uygulama aşamalarının gerçekleştirilmesi,
  12. Şirketin İK yönetim uygulamalarına inovasyonun entegrasyonu,
  13. Takdir ve ödüllendirme sisteminin oluşturulması,
  14. Şirket içi işbirliği ve bilgi paylaşımını besleyici uygulamaların geliştirilmesi, kurumsal hafıza yönetiminin sağlanması,